PENGENALAN
Pejabat Timbalan Pengarah (PTP) Pusat Pengetahuan Komunikasi & Teknologi (PPKT) merupakan satu unit khas yang ditubuhkan & bertanggungjawab dalam membantu Timbalan Pengarah bagi mengurus, memantau dan menyelia pelan strategi serta hala tuju PPKT dalam dari aspek pengurusan & pentadbiran PPKT disamping menyokong aspek pengajaran & pembelajaran serta pembangunan insan.
OBJEKTIF
- Membantu Timbalan Pengarah & pihak pengurusan PPKT dalam melaksanakan dasar & pelan strategic ICT PPKT
- Pengurusan Pentadbiran & Sumber Manusia
- Pengurusan Kewangan & Kawalan Inventori
- Pengurusan Imej Korporat PPKT
- Pengurusan Jawatankuasa Penggerak PPKT
- Pengurusan Sokongan Akademik & E-Pembelajaran (Pengajaran & Pembelajaran)
- Pengurusan Latihan & Pembangunan Insan
PERANAN & FUNGSI
- Pengurusan hal ehwal kakitangan berhubung perjawatan, pentadbiran dan perkhidmatan
- Merancang, mengurus dan menyelaras belanjawan tahunan mengikut keperluan jabatan dan universiti serta menguruskan perolehan PPKT mengikut kelulusan bajet yang diperuntukan
- Merancang dan melaksanakan aktiviti-aktiviti perhubungan dalaman dan luaran, menyalurkan maklumat serta pengurusan imej dan identiti PPKTke arah kecemerlangan
- Merancang dan menyelaras aktiviti perundingan penjanaan kewangan PPKT dibawah Jawatankuasa NEGOPPKT
- Merancang, menyelaras & menguruskan aktiviti rasmi PPKT
- Pengurusan Imej Korporat PPKT & Khidmat Pelanggan
- Menyelaras, menyelia, memantau, dan memberikan sokongan akademik secara teknikal kepada Sistem E-Pembelajaran Kampus Kesihatan
- Bertanggungjawab dalam merancang, menyelaras, menganalisa, menganjur dan menjalankan aktiviti penambahbaikan secara berterus melalui kursus dan latihan kepada staf PPKT dan Staf Kampus Kesihatan